אורגזמה? תשאלי את אמא

 פורסם בשינויים במגזין ליידי גלובס, נובמבר 2004
                                                              
אבא, מה זה אורגזמה? השאלה של בתי בת השמונה וחצי כמעט הדביקה אותי למכונית שלפניי. היא ביטאה את המילה אורגזאמא, והצביעה על שלט חוצות שהשארנו מאחור ועליו כרזת הסרט 'האורגזמה של איימי'. לא רציתי לשקר לה ואמרתי, אורגזמה זה הרגשה טובה. קיוויתי שלא יהיה לה עניין לשוב ולגלגל את המילה הזאת בשנות הילדות שעוד נכונו לה.
האורגזמה של איימי, רטנתי ביני לביני, בוודאי תרגום חופשי של המפיצים הישראלים. אבל לא. זה השם המקורי. הצצתי במאגר נתוני הסרטים ברשת. 11 סרטים המכילים את המילה אורגזמה מופיעים שם. עוד היה כתוב באתר שבחנויות הווידיאו והדי.וי.די בארה"ב סירבו להכניס את 'האורגזמה של איימי', והמפיצים נאלצו לשנות את שם הסרט. 'האו של איימי', כך הוא נקרא בגרסת הקלטת. כלומר, אני לא היחיד שהמילה מטרידה אותו.
'אורגזמה' אינה קללה, היא אינה מילה בוטה כשלעצמה וגם אינה פוגעת ברגשות. אפשר אפילו לברך עליה. המילה המוצנעת הזאת עשתה דרכה ממאמרים ודיונים מלומדים לרמזים של 'בואו נדבר על זה' ועד לאאוטינג קומי בסרט 'כשהארי פגש את סאלי'. אני מניח שאם בתי הייתה מצביעה על ארון הספרים שלנו ושואלת אבא, מה זה 'אורגזמות, פאלוסים ונפילת האימפריה העותומנית', הייתי נשען לאחור ומנסח תשובה מלומדת. אבל כשהגירויים וההתגרויות מגיעים היום ביריית תותח, החל מהרגע שהבת שלי נכנסת לאתר וואלה לשלוף את הדואר שלה וקופצות לה משם נשים שרועות, ארוזות ומוכנות למשלוח, אני מרגיש שאיבדתי את היכולת ההורית להשגיח, לתעל, למנן. כבר עדיף היה לי להגיד, אורגזמה? תשאלי את אימא.
הבעיה שלי עם אורגזמה בשלט חוצות היא בדיוק זאת. שזאת אורגזמה בראש חוצות. מוגבהת מעל ראשינו, מוצהרת, באור התכלת העזה, הדבר עצמו, ללא העידון והקריצה. לא שאני חושב שבעיות ההסברה של הורים לילדיהם צריכות להכתיב סדר יום, אבל מה היה רע בפרסומת טלוויזיונית בשעת ערב מאוחרת: השכבתם את הילדים? זה הזמן לדבר על האורגזמה של איימי.
 
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

כתיבת תגובה

