סצינות בחצי חינם

 

 

החנות הענקית של חצי חינם נפתחה בראשון לציון. קיטרתי עליה בעבר, וכעת אני שם, מרותק לצרכנות המופרזת והמופרכת. התצלומים להלן נותנים רק מושג חלקי. מהרגע שמחנים את הרכב במשטחי החניה שמנוצלים כולם לפרסומות, דבר שעדיין לא ראיתי בשום קניון, ועולים למעלה, לחלל שבנוי, במכוון, כמו היכל דיוטי-פרי בנמל תעופה. יש אולם כניסה, וממנו נפערות חנויות ענק, ירקות ופירות לחוד, סופר לחוד, וחנויות תכשיטים, בגדים, וציורי קיר מונומנטליים. המקום רוצה להגיד חו"ל, אבל צורח פרובינציה. הסופר עצמו משתרע לממדים אימתניים. יש בו משטחי הסעה, כמו בשדות תעופה, ועליהם צרכנים המשנעים עגלותיהם בין המפלסים, עצים מלאכותיים נטועים לצד קרטוני המיצים, דגמי מטוסים משתלשלים מהתקרה, והמון עובדים שמתקשים לכוון אותך למוצרים שלא באזור השיפוט שלהם. המחירים באמת נמוכים, אבל תחושת הגודל מביסה את הצרכן הקטן,  גורמת לו להתגעגע לסופר שכונתי.

ביציאה מקבלים את אוסף הפתקים, תוסיפו איקס שקלים ותקבלו כך וכך, וביניהם בלט, אם קנית מעל 199 שקלים (קניתי ב-224), הוסף 399 שקלים ותקבל טלוויזיה פיילוט 21 אינץ'. צלצלתי הביתה לברר אם אנחנו לא צריכים במקרה טלוויזיה. "תצא משם בזה הרגע ואל תביט אחורה", ניתנה הוראה מבסיס האם, אבל זה כמו בסרטי המאפיה, ברחת פעם אחת ויתפסו אותך בסיבוב (הקניות) הבא.

 

 

 
 

 

 

 

https://davidshalit.files.wordpress.com/2005/11/picture2022521.jpgshalit/12499.asp

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור פויר  On נובמבר 18, 2005 at 8:38 pm

    שיואו, איזה דיכאון! אני לא נכנס למקום הזה. גם ככה יש לי חרדת קניונים קלה, ואם אני נלחץ בעזריאלי, נראה לי שהמקום הזה שולח אותי ישר לאשפוז

  • תמי  On נובמבר 19, 2005 at 10:48 am

    בזמנו ניסינו לקנות בחצי חינם בחולון והרגשתי בדיוק כפי שאתה מתאר. גדול מדי, רועש מדי, וההודעות הבלתי פוסקות ברמקולים עשו לי קונוטציות מאד לא נעימות בסגנון יודן ראוס. אחרי 3 פעמים טראונטיות נטשנו וחזרנו למגה, כור מחצבתנו הקטון והאינטימי (הכל יחסי, כן?).
    דרור, גם לי יש מיני אגורפוביה. בכל פעם שאני מגיעה למקום גדול מדי עם הצע גדול מדי אני חוטפת דיכאון ונסוגה למצב הלם דמוי עוברי. שונאת קניונים.

כתיבת תגובה

