בשם משפחת שליט

 

העיניים נשואות כעת צפונה, אבל רציתי לומר משהו בעניין משפחת שליט. לא רק זו של השבוי גלעד שליט (שככל הידוע לי, אין בינינו קשרי משפחה). למען האמת, השם שרץ במשפחתי מדורי דורות, הביך אותי מעט בילדותי. גם דוד (יענו המלך) וגם שליט נשמע לי יותר מדי. ואז סיפר לי אבי כי לשם המשפחה שלנו אין שום קשר לשליטה-עריצות-כוח, אלא הוא ראשי תיבות: שיחיה לאורך ימים טובים. שם צנוע, מבקש, מברך. כמו בסיומת הרבנים שליט"א, מינוס המילה אמן.

יש לי תחושה שאיש מבין אלה שמעברתים היום את שמם לשליט לא יודע את מקורו, ובוודאי לא אלה שבוחרים שמות לפעולות צבאיות כמו גשמי קיץ, ושם המשנה שלה: שליט דרומי. אין לשם המבצע שום קשר לגלעד, אלא רק ליוהרתו וגאוותו הפגועה של הצבא שתפס טרמפ על המילה. זה הזכיר לי את ימי הסדיר הרחוקים, כאשר חיילים נמוכי מצח וחסרי מעש, שרשרת הדסקית מסתחררת סביב אצבעם, חסמו את דרכי. שליט, הם גיחכו לעומתי, על מי אתה שולט, יה שליט? ולא פינו את הדרך עד שלא הנחתי את דעתם בדבר אווילות משלי.

אל תצפו לשליט דרומי ולא לשליט צפוני. ושנחיה כולנו לאורך ימים טובים.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

כתיבת תגובה

