לקנוס את דיסקונט'לה

אם בנק קונס את לקוחותיו על טעויות שלהם, עליו לפצות אותם כספית על טעויות שלו

 

נחמדה הפרסומת החדשה של דיסקונט, מודי בר און ותיקי דיין בחדר האוכל בקיבוץ. רק חבל שסניף דיסקונט שלי ממשיך לאכזב. דווקא התחלנו נחמד. החברה האלה בכניסה שכנעו אותי לעשות מינוי לאינטרנט ("לא יעלה לך גרוש"), ופעם אחרת, מחוץ לשעות הפעילות של הבנק, הם סייעו לי למשוך סכום מעבר לאלף השקלים ביום שהכספומט מאפשר לי. יום אחד קיבלו אותי עם ניחוח בושם בפתח הבנק ושאלו לדעתי. אמרתי להם שהפתגם העממי אומר "לכסף אין ריח", והבנק מזמין לעצמו מתקפה בטורי הסאטירה. לא יודע אם זה השפיע עליהם לוותר על הרעיון, או שאולי הריח הרע שעולה באפי בזמן האחרון מנטרל את הנחמדות שהבנק מנסה להקרין.

זה התחיל עם צ'ק שחזר. באינטרנט דווח לי שהצ'ק יצא ואף נמשך, כעבור יומיים הבטתי, והצ'ק חזר. רצתי לבנק. מדובר בסכום של כמה אלפי שקלים נכבדים למישהו שביצע עבורי עבודה. הצ'ק עם כיסוי והכל, אבל טעיתי בכתיבת מילה. עליתי לקומה שנייה להסדיר את  העניין. לקחו לי עמלה על החזרת צ'ק. הבנתי מהם שגם מהצד השני תיגבה עמלה, אבל מה שהכי הפריע לי זה אי הנעימות מול האדם שלא קיבל את כספו. שאלתי את עצמי האין החזרת צ'ק מחייבת את הבנק להתקשר ללקוח וליידע אותו, שהרי עשוי להיגרם לו נזק, או שמא העובדה שאני חתום על שירות אינטרנט משחררת את הבנק מאחריות? רופא המשפחה נוהג להתקשר ולהודיע לך אם בדיקת משטח הגרון שעשית מעידה שיש לך חיידק ועליך לקחת אנטיביוטיקה, אבל הבנק מניסיוני,  מתקשר רק כדי שתגדיל את מסגרת האשראי ותיפול עמוק יותר במלכודת השוטים הישראלית.

בשבועות האחרונים שמתי לב שהצעירים החביבים נעלמו מפתח הבנק. כל שנותר מהם הוא דלפק הזכוכית ועמדת המחשב המזדקרת, כמו לוח זיכרון למאמצי הבנק. עד כאן עם הפרסומת הקודמת, ההיא בכיכוב מודי בר און וגדי יגיל, המציל שסוגר את הים בעוד שבדיסקונט עובדים בשבילך עד שמונה בערב.

זאת בערך הייתה השעה שהגעתי לבנק באחד מימי השבוע שעבר. רציתי את האלפייה שלי, והכספומט פלט אותי בטענה שאינו מספק זמנית את השירות. יצאתי אל הכספומט הקבוע בקיר החיצוני של הבנק, וזה ענה לי באותה תשובה. חשבתי, אולי אין לי סכום מספיק בעו"ש, וביקשתי 500 שקל. עכשיו הוא באמת התרגז והודיע לי שכבר משכתי את מה שמגיע לי. אחוז בהלה פניתי חזרה לפתח הבנק, וביקשתי מהעדכן מצב חשבון, והנה, ירדו לי אלף שקלים, כן, אותם אלף שקלים שלא ניתנו לי כלל.

רצתי הביתה. גם באתר האינטרנט הופיעה הורדה של אלף שקלים. צלצלתי לשירות תמיכה. תומכת הרגיעה אותי. המסוף טועה ומיד יתקן את עצמו, עד הבוקר יהיה בסדר. למחרת יום עמוס, והגעתי למחשב רק בשעת ערב. עדיין אלף שקל מינוס. הרמתי שוב טלפון. תומך הרגיע אותי. הפעולה בוצעה אתמול בשעת ערב, עדיין לא הסתדר, תן לו עד מחר בבוקר.

קמתי למחרת, ניגשתי למחשב, בדקתי, ואכן הסדר הושב על כנו. למעט דף פירוט החשבון ושלוש הפתקיות המרשיעות שבידי (איש מסודר, אני תמיד דורש פתקיות מהכספומט), אין זכר לפשיעת-המחשב של דיסקונט.  אז מה הנזק? 36 שעות הטעייה של הבנק, ועגמת נפש גדולה בשבילי. מסקנה אופרטיבית: אם בנק דיסקונט קונס את לקוחותיו על טעויות שלהם (שילמתי כ-50 שקל, כולל הקנס של הצד השני),  עליו לפצות כספית את לקוחותיו על הטעויות שלו. וזה כמובן נכון לכל בנק שנוהג כמו דיסקונט.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שפי  On אוגוסט 15, 2007 at 2:36 pm

    תודה על כל מה שבראת, וגם ברוך השם יום יום, על כל יום שצ'ק שחזר היה רק "אי נעימות".

    אני נוטה להשתעמם מסיפורי צרכנות רייכריים, אפילו כשהם כתובים ברמה קישונית (לא, לא שפטתי את הסיפור שלך, התכוונתי בעיקרון, כן?). למרות שאפילו איל-הון כמוני מאוד נסער כשהם קורים לו.

    באחד המקומות שפירסמתי את הרשימה הזאת מישהו כתב לי "אבל לפעמים הצ'קים חוזרים":
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=98991&blogcode=6376866

  • אורן  On אוגוסט 15, 2007 at 3:10 pm

    יחייבו אותך בעמלת שורה גם על הטעות שלהם וגם על התיקון.

    איך אמר לי חבר – טעויות קורות תמיד רק בכיוון אחד. עוד לא קרה שבמקרה זוכית באלף שקל או גביה בחסר…

  • שרון רז  On אוגוסט 15, 2007 at 9:26 pm

    גם לי זה קרה בשנה שעברה כמדומני עם חיוב על כסף שלא יצא מהכספומט המזורגג. זה מפחיד, מתסכל ומעצבן עד מאוד. בסוף זה אכן לא חוייב בחשבון אבל עד שוידאתי את זה הייתי עצבני. הבנקים הללו, והעמלות והרווחים האדירים שלהם על גבינו הקורסים זה פשוט השערורייה המטונפת ביותר במדינה זו וזה כנראה לא ייפתר עד שכולם ייצאו לרחובות כמו בארגנטינה או בצרפת וגם זה לא בטוח שיעזור.

להשאיר תגובה

