בואי שרה'לה, נוסעים ללונדון להסביר את המלחמה

 

האייטם אתמול בחדשות ערוץ 10 על החשבון המנופח של ביבי ושרה נתניהו בביקורם בלונדון במהלך מלחמת לבנון II הביא לי את הסעיף. סעיף ההוצאות כמובן. לשמוע על מאות דולרים חשבון משקאות, כשאני מגניב למיני-בר במלון בקבוק קולה מהסופר הסמוך. כנ"ל חשבון הכביסה שלהם, כשאני דוחף את הגרביים המיוזעות חזרה למזוודה ואומר שנכבס כבר בארץ. ווט'ס רונג ווית' דה נתניהוז? הם מביאים אתם כביסה מלוכלכת מהארץ? עצבים זה מה שעושים לי סיפורי הקבלן עמדי, העוזרות המפוטרות של שרה, וכעת סיפור על שבוע של חשבונות עתק במלון יוקרה לונדוני על חשבון ארגון נדיב במיוחד. כמה פרשיות שסופן "דו"ח ציבורי חמור" אפשר לסבול?
האמת שהייתי דבוק לקטע רק כדי לשמוע על מסע התיאטרון של הזוג נתניהו. השניים הלכו גם לתיאטרון בלונדון, הוציאו שוב אלפי שקלים, ואני, איך לומר, מת על הרגלי התרבות של מנהיגים, בודק מה הם אומרים על סרט/הצגה/ספר. זה חלק מהפרצוף התרבותי המעוות של כל חברה, בשם איזה יצירה נשבעים מנהיגיה כשהם שולחים עמך נאיביים להיהרג.
נתניהו כזכור הלך לפני כעשר שנים לראות את הסרט "לשבור את הגלים", כשהוא מוקף בשישים שומרי ראש. המופע הסטלינסטי הזה עורר בזמנו רעש, ושרה אמרה שהם הפסיקו מאז לצאת לקולנוע. אבל הצגות תיאטרון, בניגוד לסרטים ב-DVD, קשה להביא הביתה, וכך קרה שביבי ושרה יצאו להצגות בלונדון. למרבה אכזבתי, האייטם בערוץ 10 הלך והתמשך ובלי לפרט לאן הלכו ומה ראו בני הזוג בווסט אנד.
הברירה היחידה שנותרה לי היא להתעצבן למראה חברו מצוחצח-הלשון של נתניהו, הפרוספסור לפילוסופיה יובל שטייניץ, שהתיש את מראייניו, עופר שלח ורביב דרוקר, בפרטים, וחזר על המנטרה שנתניהו נשלח ללונדון "לעשות עבודת קודש", שזה שישים ראיונות בכלי התקשורת שבהם הסביר למה יצאה ישראל למלחמה.  כלומר להסביר את החרפה ההיא, תקרית הגבול האומללה שהתדרדרה לתואר מלחמת לבנון II .
האמת, לא ברור לי למה צריך היה נתניהו לנסוע לחו"ל כדי להסביר. המלחמה פה, לא? כל אמצעי התקשורת העולמיים מנסים להגיע קרוב לחזית. לא נכון ואפקטיבי יותר שנתניהו יתראיין עם שחפ"ץ על רקע האש? מה זה הקטע הזה של לנסוע ללונדון? והכי גרוע, למה הוא לקח אתו את שרהל'ה? תהרגו אותי, מה יש לאישה הזאת להתלוות לבעלה כשהוא נוסע לכאורה לעבוד בהסברה-בעת-מלחמה? שעוד פעם נשמע על חשבון המספרה שלה? שתנג'ז לו בערב שהיא רוצה לראות הצגה?
אבל שלח ודרוקר הסתבכו בפרטים ובכלל נפלו על הברכיים כששטייניץ דיבר על נפלאות נתניהו המסביר. אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שהיחידים שמתרשמים מה"הסברה" של נתניהו הם הישראלים הפרובינציאליים. אלה שבזים לעמיר פרץ העילג ושומטים את לסתם למשמע דיבור סוכן המכירות המהיר של נתניהו. רק מה לעשות, ובריטים לא מתרשמים מאנגלית מצוחצחת פר סה, אלא מנסים להבין את החרא מלחמה הזאת עם המון הרוגים חפים מפשע ואפס החזרת שבויים.
השאלה היא, האם אחרי ככלות כל הכסף שבזבז ובזבזו עליו, נתניהו הועיל במשהו? את זה שום ועדה לא בודקת. אז לא נגיד שנתניהו כמו השר חיים רמון, תקע את הלשון בפה של חיילת ולא כמו הרמטכ"ל דן חלוץ, קפץ לסדר את חשבון הבנק הפרטי שלו, אבל שבוע לונדון עם האישה באמצע המלחמה, זה רחוק מעבודת קודש.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ישענר זאף  On מרץ 15, 2008 at 4:35 pm

    צרות עין

  • שלומית  On מרץ 15, 2008 at 5:00 pm

    ממש לא. זה עניין של מינהל תקין.
    אנשים מושחתים חוגגים על נאיביות/אדישות כזו.

  • אסתי  On מרץ 15, 2008 at 5:53 pm

    היא שזה שבוע בלונדון עם שרה.
    ותחשוב על זה…

  • שרון רז  On מרץ 15, 2008 at 7:10 pm

    מה שהכי מדהים זה שהאיש הזה הולך להיות, שוב, ראש ממשלה בעתיד הקרוב, ולבוחריו לא נראה לי שזה ממש יזיז משהו

    חוץ מזה, למרות שרביב דרוקר ועופר שלח הם אינטילגנטים וחדים, הרי שאת מהדורת החדשות של יום שישי אני ממשיך לראות בהתעקשות בערוץ אחד, דהיינו ה"יומן" הותיק עם גאולה אבן, אמנם אולפן מיושן וצבעים מוזרים אבל לפחות ללא פרסומות (ואינני מזכיר בכלל את יאיר לפיד כי אינני מסוגל אפילו בצחוק ללחוץ עם השלט על 22)

  • א-פוליטית  On מרץ 15, 2008 at 10:30 pm

    אבל חשבון המשקאות כולל פגישות עם עיתונאים, פעילים יהודיים ועוד ועוד.

    דווקא חשבון הכביסה מדהים אותי יותר: מה זה? הביאו לשם כביסה מהבית?

    בכ"ז אף פעם לא מביאים לידיעתנו את החשבונות הכוללים והסופיים של מסעות נציגינו ונבחרינו ומסופחיהם, החשבונות שמוגשים לאוצר המדינה!

    ראו למשל את הבלוג של שוקי גלילי באותו עניין.

    אכן ואכן, נתניהו הוא הפחות מושחת מבין השלישייה המובילה אצלנו: אולמרט, ברק, נתניהו.

  • דודי  On מרץ 16, 2008 at 11:02 am

    שכבר הודתה בה אחרי בחירות 96, והיא יחס לא הוגן לנתניהו. יש להבין שהרדיפה הזו פועלת כבומרנג. בבחירות 2006, שבהן לא נחשפו\הומצאו\נופחו שום סיפורים נגד ביבי, המפלגה בראשותו צנחה ל-11 מנדטים.

    הסיפור עצמו ראוי בדוחק לפרסום צדדי ולא יותר.

  • רני  On מרץ 16, 2008 at 12:48 pm

    שהכתבה הזו היא שתגרום לי לא להצביע לנתניהו, אבל זה לא יהיה נכון. גם קודם היה לי ברור שאת קולי הוא לא יקבל, ממש כשם שהוא לא קיבל את קולי באף אחת ממערכות הבחירות אי פעם.

    הייתי אומר שהכתבה הזו הפתיעה אותי. אבל לא ממש. כל מה שנחשף שם מסתדר כל כך טוב עם הזחיחות של האיש הזה שאני ממש לא מופתע.

    הייתי אומר: וואו! עכשיו עם ישראל ידע למה לא להצביע עבור האיש הזה. אבל לא. זה לא יקרה. הם יבחרו בו ושוב נקבל את ראש הממשלה הגרוע ביותר שהיה לנו אי פעם. כן, אפילו יותר מאולמרט. אפילו יותר מברק. אני חושד שאפילו יותר מפרץ, אם אי פעם היה מגיע לכסא הזה.

    הייתי אומר שצריך לעזוב את המקום הזה ולעבור למקום שליו כמו ניו זילנד עד שהאיש הזה יעלם מהחיים הפוליטיים שלנו, ועד שהמצב פה יסתדר. אבל את מי אני מרמה: נתניהו לא ראוי מספיק כדי שאני אעזוב את חבריי ואת משפחתי ואת כל מה שבניתי לי פה. לא נותר אלא שוב לא לבחור בו ולקוות שאולי פעם העם הזה יתעשת ויפסיק לבחור באנשים כמו נתניהו. שיראה להם את הדלת, ורצוי בבעיטה הגונה. אבל את מי אני מרמה. האיש הזה, ששנים טוען שכולם , אבל כ-ו-ל-ם רודפים אותו עומד להיות ראש ממשלה בפעם השניה. אכן, יופי של רדיפה.

    שמישהו יעזור לכולנו.

  • חובב קולנוע אמיתי  On אפריל 6, 2008 at 5:17 pm

    אחרי שיטוט קצר בבלוג הזה:

    http://www.notes.co.il/shalit/24049.asp

    http://www.notes.co.il/shalit/29834.asp

    http://www.notes.co.il/shalit/42112.asp

    נראה שבתור "אתר לאוהבי בתי קולנוע" הוא מתחיל להיות דומה קצת לסרט "היהודי נתניהו". ומכיוון ש"בסרט הזה כבר היינו" (כן,כן, גם אנחנו הגענו מברלין) – כנראה שהגיע הזמן לצאת קצת להתאוורר ליד הקופה.

להשאיר תגובה

