איך זה שכוכבית אחת

ביציאה מאיילון לפני כמה ימים, ראיתי את הדבר הזה. מגדל ועליו מספר טלפון. הגעתי הביתה וחייגתי. השיחה נשמעה בערך כך:
היא: אפריקה-ישראל, שלום. אתה רוצה שטח להשכרה?
אני: השכרה?! ראיתי את הבניין עם המספר בקצה. זה מה שזה?
היא: כן. אתה רוצה לשכור משרד?
אני:  האמת, אני סתם אזרח. נראה לי משונה בנין עם מספר טלפון. איך אנשים יודעים שזה להשכרה? למה לא כתוב 'לשכירות' ואז המספר?
היא: היה לנו שלט. ויתרנו עליו.
אני: חשבתי שאנשים נלכדו בקומות העליונות וציירו את המספר, שיבואו להציל אותם. את יודעת, כמו פתק ששמים בבקבוק ושולחים לאוקיינוס.
היא: אדוני..
היא: אתם מקבלים הרבה טלפונים בשיטת ההשכרה הזאת?
היא: מצטערת, אני לא בשיווק. שיהיה לך יום טוב.
נפרדתי מהגברת החביבה. אחר כך חשבתי שאולי היא צודקת, אין צורך בשלט. גם על מגדל אייפל אין שום כיתוב, וגם לא על פסל החירות, ובכל זאת כולם יודעים, כולם נוהרים. אותו הדבר עם אנשי דור המגדלים. המגדל הממוספר משדר להם. הכוכבית וספרותיה כמותג, כסמל סטטוס. הרי אם היה סתם מספר שבע ספרות, כזה שמחלקים לכל מנוי בזק, לא היה מגיע לקצה הפירמידה. רק התאגידים מארגנים לעצמם מספרים קצרים וקליטים, כך שכל אחד יוכל להפנים ולהקיש.
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גלית חתן  On אפריל 18, 2008 at 12:44 am

    בתור אחד שעובד בגלובס, לא שאלת כמה עולה? ואיפה בדיוק משכירים? עם איזה נוף?
    🙂

    לילה טוב וחג שמח, מהשכנה החדשה

  • דוד שליט  On אפריל 18, 2008 at 1:15 am

    וואלה לא שאלתי. אני חי שמח וכותב – וכעת גם את – במגדל וירטואלי.
    ברוכה הבאה וחג שמח גם לך

  • יוסי  On אפריל 19, 2008 at 12:05 am

    המיקום של המספר מצביע על תכליתו (למשל, אם אתה מוצא מספר בתא טלפון בלונדון – אתה מבין מיד שזה לא מספר טלפון של בית תפילה…).

  • דפנה לוי  On אפריל 19, 2008 at 3:47 am

    הרואה (אולי) יתוסכל ויתהה אבל לשומע (ולקורא(ינעם

  • שרון רז  On אפריל 19, 2008 at 6:21 pm

    נהדר, חסכו לנו את המילה "להשכרה" על החזית, זה היה מטנף עוד יותר, העיקר שזה הראנ כמו סלוגן קצרצר, כמו פרסומת קטנה, כמו סמל מותג
    עוד מעט, בשלב הבא, זה כבר יהיה אלמנט ארכיטקטוני- כבר יבנו את המספרים האלו בבטון, בלוחות הזכוכית של קיר המסך או בעמודי הכותרת שלמעלה
    תודה על הפוסט המדויק וחג שמח וטוב

  • שרון רז  On אפריל 19, 2008 at 6:23 pm

    אני רואה שאני הופך לדיסלקט מזן מיוחד…

להשאיר תגובה

