קולנוע שלום בפתח-תקווה, יום החורבן

אפרופו התרגיל הצפוי המדמה התקפת טילים על ישראל, צפו בתרגיל שהיה בדצמבר 96': קולנוע שלום בפתח תקוה נהרס כאילו בפגיעת טיל, ואנשי הג"א תרגלו חילוץ נפגעים. מראה עגום לכל מי שאי פעם נבלעו בפתחו של בית קולנוע, בוודאי לפתח תקוואים. הפצצת קולנוע שלום בידי כוחותינו הייתה במסגרת הפקת לקחים ממלחמת המפרץ הראשונה. מעניין מה וכמה יהרסו כדי ליישם לקחי לבנון 2 ועופרת 1.

                                                                          

צלם: מיכאל קרמר, ידיעות אחרונות

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עמנואל  On מרץ 29, 2009 at 5:45 pm

    מגדלי חוף הכרמל
    בניין "הבימה" המחודש
    התחנה המרכזית החדשה בת"א
    ועוד בניינים מכוערים כהנה וכהנה ברחבי הארץ

  • שרון רז  On מרץ 29, 2009 at 9:46 pm

    הרגת אותי עכשיו, עם הכותרת והפוסט הזה
    קשה, מראות קשים
    אתה יודע כמה סרטים ראיתי כאן? המון
    והיינו הולכים אחר כך ממול, היו שתי גלידות מונטנה, אנחנו העדפנו את הימנית, לקחנו ספיישל עם הכל
    כמה עצוב שלא צילמתי אותו
    והמראות מהעיתון קשים, גם קשה לראות איך הוא היה נראה ממש, אני זוכר, אבל הייתי רוצה לצלם בפעם האחרונה, לפני ההרס הזה
    כמה חבל שב-96 לא הייתי כאן בארץ, כלומר לא חבל, אבל הייתי רוצה לתעד את זה
    כיום יש שם מגדל מגורים ענקי, חניון למטה ובנק בקומת הקרקע
    הרגת אותי עכשיו, יא דוד

  • שרון רז  On מרץ 29, 2009 at 9:50 pm

    ואגב, אני נכחתי בעצמי, במקרה, בהרס של מתחם בית חולים גריאטרי עם בניינים יפהפיים בתוך פרדס כץ באיזה יום לפני כמה שנים, מתחם שצילמתי בעבר ועקבתי אחריו, ויום אחד פתאום בום, אני רואה דחפורים, כלים כבדים ואנשי צבא, עצרתי את האוטו, נכנסתי לשם עם מצלמה והתחלתי לצלם כמו מטורף, מסתובב להם שם בין הרגליים…עצוב עצוב, צה"ל עשה הריסה חלקית כזו, ואז עשו תרגיל פינוי, וזהו, אחרי יומיים, הרסו עוד והלכו

  • דוד שליט  On מרץ 30, 2009 at 10:05 am

    לא התכוונתי. לעיתונות יש את המנהג לצלם (ולי לתייק)את רגעי ההריסה, אם זה קולנוע שלום, אוסישקין וכד'. במקרה של שלום זה 2 בכרטיס אחד, ההריסה והקטע הביטחוניסטי. אגב, מישהי בדרום סיפרה לי שצה"ל זומם על הקולנוע הישן במרכז המסחרי שלהם, הריסה כחלק מתרגיל לוחמה בשטח בנוי.

  • רני  On אפריל 5, 2009 at 5:09 am

    קולנוע "שלום" היה הקולנוע הראשון שבו ראיתי סרטים כילד בסוף שנות השישים ולכל אורך שנות השבעים. תמיד היו שם הצגות יומיות של סרטי לורל והארדי, "הגנב מבגדד", ההוא עם סאבו, בעותק חום ודהוי (רק לאחרונה ראיתי אותו במלוא תפארתו הצבעונית בדיוידי), ומאוחר יותר קלאסיקות כמו "קן הקוקיה" או "מה נשמע דוק?" (סרט שמצליח להצחיק אותי עד דמעות גם היום, לאחר אינספור צפיות).

    זה היה הקולנוע הראשון של ילדותי, עם הוילון האדום הנפתח, כסאות העץ האדומים, היציע הגדול והמסך הענק. כשהייתי ילד, זה היה החדיש בין בתי הקולנוע של פתח תקווה זה שאיתי בו אינספור סרטים.

    עוד פיסת ילדות נעלמת. ,

  • יוסי  On מאי 13, 2011 at 4:41 pm

    אחלה בלוג!

  • misha30792  On מאי 16, 2011 at 11:19 am

    לייק

להשאיר תגובה

