קהילת "רשימות" חדלה להתקיים

רובכם קוראים את ארבע השורות הראשונות של הפוסט הזה מבעד לחלון הראווה של עמוד הבית, וממשיכים לפוסט הבא, שגם ממנו מן הסתם, תדלגו הלאה. נתון אישי: מאז עברתי לוורדפרס, מספרי הכניסות אליי צנחו בעשרות אחוזים. מסקנה שלי: ניתוח המעקפים שביצעו באתר רשימות, הציל את החולה אבל הרג את הקהילה.

את ארבע השורות הפותחות לפוסט הזה כתבתי בפאניקה של צהובון, למשוך את הקוראים פנימה. אם כל פוסט לכאורה משתקף בצוהר, רובנו מעלעלים או מרפרפים על פני עמוד הבית. פעם היינו נכנסים פנימה, ולו מסקרנות. הפורמט החדש גם צמצם את מספר הפוסטים המוצגים בו. אם בחלון רשימות המקורי שרד פוסט חדש שהעלינו 36 שעות ויותר, בחלון הנוכחי זמן המדף לא עובר את היממה.  

ואיך ניתוח המעקפים הרג את הקהילה? ברגע שרשימות כבר לא בית אלא מאגר אליו מתנקזים כותבים מוורדפרס ו'מחשבה שנייה' ומהיכן שלא יהיה, זהו עוד מוצר שאפשר להשיגו בחנויות המובחרות, ולא כתובת אחת ומזוהה שבה נוצרים הדברים ואליה נוהים כולם.

במתכונת הקודמת, כותבים חדשים השתלבו, משכו תשומת לב, הרגיזו או הלהיבו. רשימות היה מועדון ויכוחים, פוסטים הולידו עשרות תגובות ואף פוסטים שכנגד. אשמח אם יעמידו אותי על טעותי, אבל לא ראיתי כאן ויכוחים ודיונים, וגם מספר התגובות (עברתי היום בין כל הפוסטים) צנח פלאים.

אם למישהו יש מחשבות נוספות ואחרות ומנוגדות, אשמח לשמוע.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שוקי  On דצמבר 11, 2010 at 4:21 pm

    אני חושב שאתה קצת מגזים. קודם כל, רשימות וכותביו היו ונותרו חלק מקהילה גדולה יותר, גם אם פחות מובחנת. מי שהרגלי הקריאה שלהם התבססו על קורא רסס, ממשיכים להגיע ללא הבדל ומי שאהבו לקרוא בלוג מסוים ימשיכו לחפש אותו, גם בפורמט החדש.

    יציאת רשימת לא הייתה ניתוח מעקפים – יותר כמו פירוק של גוף והשתלת רמ"ח איבריו באנשים אחרים. בנסיבות כאלה, זה לא מפתיע שהקשר בין הבלוגים של רשימות לבין עצמם פחות הדוק ממקודם, אבל במובנים רבים התקשורת שלהם עם בלוגים אחרים טובה יותר היום.

  • רני  On דצמבר 11, 2010 at 4:48 pm

    אני קורא אותך. לא נראה לי שהשינוי הגרפי מנהלי אחראי לדעיכה של אגד בלוגים זה. אולי פשוט תהליך טבעי של התנוונות? לעניות דעתי כל הכותבים באגד זה צריכים להמשיך ולראות להיכן וכיצד זה מתגלגל.

  • נועם לסטר  On דצמבר 11, 2010 at 4:57 pm

    לצערי אתה צודק. חלק מזה קרה בגלל התארכות תהליך המעבר. תקופת הביניים הארוכה אשמה בעיקר בחיסול הקהילה. אם המעבר היה מתרחש בחודש אחד, לא היינו עדים להתפוררות, על כל פנים לא בעוצמה שבה זה קרה.
    .
    לגבי מספר הכניסות, חלק מזה מוסבר בכך שהמערכת של וורדפרס לא סופרת כניסות חוזרות של אותו משתמש. מה שהקפיץ את המספרים ברשימות הישנה היה שכל כניסה חדשה לפוסט (לקריאה חוזרת, לקריאת תגובות, להוספת תגובה) נרשמה והתווספה למונה הכניסות. קורא מסוים, מעורב ומגיב, יכול היה להקפיץ את המונה בעשרות כניסות.
    .
    אבל בעיקר, כל הבלוגים שהלכו לוורדפרס (זה הרוב) נחשפו לדפים המרכזים של וורדפרס, שגם מדרגים את הפוסטים הפופולריים ואת הבלוגים הפופולריים. הדפים האלה הפכו למכווני התעבורה. והם שהרסו את הקהילה. מלבד התחרות על הפופולריות, הדפים האלה ביטלו את חסם ההתקבלות שהיה ברשימות. ההצפה שקיימת שם וריבוי הכותבים בנושאים שונים, חלקם כאלה שלא היו מגיעים לרשימות, חיסלה את תחושת הקהילה.
    .
    אוי, חבל חבל.

  • גולדבלט משה  On דצמבר 11, 2010 at 4:58 pm

    אני מסכים איתך לחלוטין. גם אני חש בירידה משמעותית במספר הכניסות ואני לא מניח שזה רק בגלל ההידרדרות ברמת הכתיבה שלי. המעבר ארך זמן רב מדי והחשיפה בעמוד השער קצרה מדי

  • איריס  On דצמבר 11, 2010 at 6:24 pm

    לא לכולם זה הוריד כניסות. אצלי לא. (אולי כי בשנתיים האחרונות כמעט לא הרשיתי תגובות, אז לא היו "כניסות חוזרות" רבות.
    אני דוקא שמחה שהקוראים שלי לא מגיעים רק מרשימות, אני רואה בדף ההפניות מגוון מעניין יותר של הפניות שחושף לציבור נוסף, הייתי מהמרת שציבור יותר צעיר, אבל לא ערכתי מחקר.

    לגבי הקהילה. זה נכון. נעלמה.
    שוב, במקרה שלי, גם זה לטובה.

    אני בטוחה שהבלוג שלי אינו "אופייני".

  • עידן לנדו  On דצמבר 11, 2010 at 6:27 pm

    הניסיון שלי הפוך. לא היתה ירידה במספר הכניסות, אולי אפילו עלייה, וכמו שנעם אמר, מערכת וורדפרס אמינה יותר כיוון שהיא לא סופרת כניסות חוזרות (וגם לא כניסות של בעל הבלוג!).

    פירוק "רשימות" עשה רק טוב לסו-קולד "קהילת רשימות", שהיתה יותר מדי סגורה לטעמי, מועדון חברים מפרגן-יתר-על-המידה, על גבול הדביקות. קיבלנו עירוי דם חדש ומרענן. אלי הגיעו קהלים חדשים שקודם כנראה לא היו מגיעים.

    המינוס היחידי: כמו שכתבת, זמן החיים של פוסט בעמוד הבית התקצר מאד. כבר התלוננו על זה מיד בהתחלה, ולא ברור לי למה אי אפשר לחזור למה שהיה פעם, בין יומיים לשלושה.

  • dshalit  On דצמבר 11, 2010 at 7:16 pm

    תודה, כיף לקרוא, יש מרגישים כמוני, יש ההפך. חלק מרגישים בנוח עם וורדפרס, אני לצערי עדיין כמו בונה טיסנים מנייר בקוקפיט של אפ15, כל הכפתורים האלה, לאשר תגובות, לרסס, כן וורדפרס מדויק יותר בכניסות ויציאות, אבל לא היתה לי בעיה עם ההתלהמות והזיעה, חלקה דביקה נכון, של הסדר הישן. ההתפוררות של הקהילה היא עובדה, והמרוץ לצמרת הפוסטים החמים של היום בוורדפרס לא נראה לי תחליף.

  • tsoof  On דצמבר 11, 2010 at 7:24 pm

    לא הייתי קודם (כלומר, לא מאז 2003), אבל אני יכול לומר שיש ימים שבהם רשימות אחראית על אחוז נחמד (20-30) מהכניסות לבלוג שלי. אז אולי זה באמת לא קהילתי מי יודע כמה, אבל אני לא באמת בטוח שיש צורך בקהילה לטובת כתיבה אישית. אני אומר את זה בזהירות, גם כי לא הייתי פה קודם, ובעיקר כי אולי אני מפספס משהו.

  • chellig  On דצמבר 11, 2010 at 7:41 pm

    מה זה ואיפה אפשר לראות את הפוסטים ה"חמים" של ןןרדפרס?
    אני גם רוצה!
    מעבר לזה, בימים הראשונים הייתה ירידה גדולה שנבעה כנראה מכניסות נוספות וכניסות בעל/ת בית. אני דווקא מאד שמחה לדעת את המספר המדוייק והוא בגרף קבוע גדל כל הזמן….אני חושבת שזה לוקח זמן אבל הדיאלוג בין הפוסטים חוזר לאט לאט, וזה שהוא חוזר עם תוספות מפלטפורמות אחרות, זה נפלא בעיני.

    מעבר לזה, אני לא יודעת כמה אתה פעיל בפייסבוק, אבל גם הוא מקום מצויין להתכתב איתו, וגם טוויטר. או, כמו שאומר אבא שלי בכל פעם שאנחנו מביאים לו איז גאדג'ט חדש: נו טוב, צריך להתקדם 🙂

    • מנחם רבוי  On דצמבר 11, 2010 at 9:33 pm

      הקישור לרשימת הפוסטים "החמים" הוא:
      http://botd.wordpress.com/top-posts/?lang=he
      אם לא ידעת אז הבלוג שלך "מככב" ברשימה. עכשיו למשל הוא במקום הראשון. לדעתי את צריכה לקבל הרבה כניסות משם.
      המשך הצלחה

      • tomerpersico  On דצמבר 12, 2010 at 8:39 pm

        חי נפשי, חשבתי שאני מכיר את דף הרשימות הנצפות ולא הכרתיו מעולם. חיי לא יהיו דה סיים אגיין.

    • tomerpersico  On דצמבר 12, 2010 at 3:27 am

      חלי,
      הפוסטים החמים רשומים לך בעמוד הראשי של מערכת הניהול. פשוט גללי למטה. יש לך שם "הבלוגים המובילים בוורדפרס היום", "הרשימות המובילות וכו'". כרגע למשל הרשימה שלך "מלפנים, מאחור ובכל הצבעים" מדורגת שנייה בכל אתר וורדפרס בעברית.

      לגבי הכניסות, אצלי הן עלו. ביום שבו אני לא מעלה פוסט הן הכפילו עצמן ממש. אבל אני מתאר לעצמי שזה בגלל שיש לי הרבה רשימות שמושכות גולשים בגוגל. וכן, תקופת המעבר עשתה שמות בקהילה. אני יודע שאני עצמי הפסקתי להיכנס לעמוד הבית של רשימות. אולי עכשיו משהו יחזור.

      • tomerpersico  On דצמבר 12, 2010 at 3:37 am

        אה, איזה טמבל אני, הרי גם קודם נכנסו אלי מגוגל. התכוונתי שיחסית לתקופת ההמתנה, שאז נכנסו מגוגל לבלוג הקודם, שעל שרת "רשימות" הישן, ואילו הבלוג על וורדפרס ישב בחושך, הכניסות עלו, אבל זה ברור. יחסית לתקופה שבה היה רק את הבלוג הקודם הן אצלי נשארו אולי אותו דבר, אולי קצת ירדו. אבל זה באמת בגלל שהמעכת לא סופרת כניסות כפולות, וזה כמובן טוב.

  • chellig  On דצמבר 11, 2010 at 7:42 pm

    ותגובות שצריכות לחכות לאישור כדי לפרסם אותן, זה מבאס ומרחיק תגובות וקוראים, באמת. כולל אני עצמי.

  • dshalit  On דצמבר 11, 2010 at 7:56 pm

    תכירי חלי, אני הרשומה החמה של היום, ב-15 הדקות הוורהוליות האחרונות. פייסבוק וטוויטר, אני מקבל הזמנות, אבל טרם הספיקותי, הילדים הודיעו שיסרבו לי חברות, ולפרנס עוד צנרת נראה לי מתיש. ולא שאני לא בוחן אופציות ומרחרח קהילות חדשות. גם אותך מעצבן אישור תגובות, אז שוב אני לא לבד. מה זה הדבר הזה? אני אמור להעלות פוסט ולהישאר צמוד אליו כמו כרטיסן באגד? רבאק, נעלם להמשך הלילה.

  • chellig  On דצמבר 11, 2010 at 8:00 pm

    אתה יכול לבטל את אישור התגובות. וורדפרס יו קנואו.

    הלכתי לחפש רשימות חמות 🙂

  • גלעד  On דצמבר 11, 2010 at 8:15 pm

    כמה דברים
    לגבי הזמן שפוסט נמצא בעמוד הבית, אני מניח שזה דבר שניתן לתקן אותו. בזמנו שאלתי את אורי, והוא אמר שזה בתכניות הפיתוח שלהם.
    שנית – כמו שאמרו לפני, השוואת נתוני הכניסות היא השוואה בין בננות לתפוזים. (או עגבניות לכרובית, אם אתה בענין של ירקות דווקא). מערכת הספירה הישנה היתה מאד לא אמינה, כך שיש פה התפכחות ולא ירידה.
    לגבי "קהילת רשימות" – יש הבדל בין וורדפרס לבין "במחשבה שניה", וורדפרס הוא אתר ניטרלי, שפתוח לכל מי שרוצה. חברי רשימות מקבלים את השיוך למועדון "רשימות" ואת ההצגה ובכך הפ מובחנים. "במחשבה שניה" הוא אתר שמתחרה ב"רשימות", ואני תמה מדוע הן מתעקשות לקשר משם לפה ולהנות משני העולמות. יש בזה מידה רבה של חוסר הגינות, לדעתי. אבל אם אורי מסכים, מי אני שאחלוק עליו.

    • Yehuda bello  On דצמבר 12, 2010 at 2:29 pm

      מר סרי לוי. השנים חולפות וגישתך אף פעם אינה משתנה. במקום לפתור בעיה אחת, אתה מציע ליצור בעיה חדשה כדי לפתור אותה. הבעיה שמציג ידידנו דוד שליט היא "קוצר הרוח" שמגלה דף הבית של 'רשימות' כלפי פוסטים עתיקים בני פחות מיממה. זוהי סוגיה שניתנת לפיתרון במרחב הטכני. אתה נזעק ואומר שאם הכותבות מ'מחשבה שניה' לא תופענה בדף הבית, הרי ש"יתרחב" מייד הזמן כלפי פוסטים מאתרי וורדפרס למיניהם.

      מבחינה טכנית אתה צודק, אבל אתה יוצר בעיה אתית חמורה. הכותבות מ'מחשבה שניה' נמצאות שם מפני שזהו הבית שהן בחרו לפעול בו, לאחר ש'רשימות' נסגר במתכונתו הישנה. ולהזכירך, הן בחרו לפעול בו רק לאחר שבדקו עם הנהלת 'רשימות' כי הגישה המולטי-בלוגית מקובלת עליה. לכן אל תכתוב "אם אורי מסכים", ממנו משתמע שמא אורי עסוק מדי ואינו יודע מכך. כתוב נא "אורי הסכים". אל נא תסית, ואל תהפוך כותבות לגיטימיות לאויבות וחוטאות על מזבח 'רשימות'. אף אחת מהן אינה מתחרה בנו. הן שותפות שלנו.

      • מילה במילה  On דצמבר 12, 2010 at 2:59 pm

        אורי ברוכין לא "הסכים" עם המהלך הלא אתי של מקימות מחשבה שניה כמו גם לא עם המהלך המכוער של יהודה בלו אבל בגלל שמקימי רשימות הם אנשי תרבות הם שמרו את תחושותיהם לגבי האתיקה והטעם הטוב בשני המקרים לעצמם ולקומץ אנשים בלבד. אז בואו לא נדבר על אתיקה.

      • גלעד  On דצמבר 12, 2010 at 5:11 pm

        מר בלו. הרחקת לכת לטעמי. אני מכבד את נשות "במחשבה שניה" ואת פועלן למען התרבות. אני לא "מסית" ולא מציע להדיח אותן. יש ביננו מחלוקת – אני סבור שהן פעלו בדרך שאינה מתאימה, הן מן הסתם שקלו את הדבר והחליטו אחרת.
        מותר לא להסכים, מותר להתווכח.

      • אסתי  On דצמבר 14, 2010 at 9:05 am

        "מילה במילה" – מאיפה הגעת למסקנה שאורי ברוכין "לא הסכים" עם המהלך ה"לא אתי" של במחשבה שנייה?

        למה זה מתחרה עם רשימות ובאיזו דרך?
        במחשבה שנייה הוא מגזין בלוגים שעובד עפ"י נושאים. יש לו מראה של עיתון והוא מתנהג בצורה יותר ז'ורנלית. זו היתה המטרה שלו מההתחלה.

        עכשיו גלעד ידידי, אם יש לך השגות או ידע על דברים שעמדו מאחורי פתיחת במחשבה שנייה – אשמח אם תשתף אותי בעניין, כדי שגם אני אדע.

      • גלעד  On דצמבר 14, 2010 at 10:52 pm

        אסתי – אין לי שום ויכוח איתך על העובדות, אלא רק על הפרשנות. בוודאי שאיני טוען שאני יודע יותר טוב ממך למה התכוונת, אני יכול רק לדבר על איך שזה נראה מנקודת מבטי.
        במחשבה שניה הוא, כפי שאת עצמך אומרת, "מגזין בלוגים" שיש לו את היחוד שלו, אני סבור שבתור אתר בלוגים הוא מתחרה ב"רשימות" ואני לא מבין את ההבחנה שאת עושה.

  • גלעד  On דצמבר 11, 2010 at 8:17 pm

    (וכדאי שתבטל את "אישור התגובות" ותוסיף טופס לכתוב אליך. )

  • Yehuda bello  On דצמבר 11, 2010 at 9:20 pm

    שלום לכולם,

    אין לדעת האם קהילת הכותבים התפרקה. אני שבתי לכתוב פה לאחר תשעה חודשים של הפסקה. אם אחרים נעלמו, הם עוד ישובו.

    כפי שכבר נאמר כאן, ואף אני אמרתי זאת בשעתו: מספר הכניסות הקודם היה מופרך. הוא מנה את כלל הצפיות, גם החוזרות ונשנות.

    לפני כמה ימים, כששבתי לפעילות, גיליתי כי נעלמתי לא רק מ'רשימות', אלא גם מהאינטרנט כולו. ההפניה האוטומטית מן האתר הקודם שלי לא פעלה כלל עם המעבר למתכונת החדשה. אורי ברוכין תיקן את הליקוי במהירות רבה. עליי להמתין שגוגל יתעדכן מחדש. בדקו נא, כל חבר וחברה, האם ליקוי שכזה קיים גם אצלכם. גוגל מביא עימו קוראים רבים.

    מושמעת כאן טענה כי קהילת הקוראים מצויה בדעיכה. לא אוכל לומר האם ישנה ירידה בתעבורה לאחר תשעה חודשים שלא הייתי כאן. רבים מן הקוראים החדשים אינם מכירים אותי, וצפוי שחלקם ידלגו עליי. מבחינתי אין כל רע בכך. עתה, לא רק שאני אוסר את התגובות, אלא שאני גם לא מאפשר שליחת מיילים אוטומטית עם העלאת פוסט חדש, וגם לא "אהבתי" למיניהם. אולי אמצא עוד הגבלות להשתמש בהן. מעט שקט לא יזיק כלל, אחרי הסערה האדירה שהתחוללה אז, וכללה מתקפה פרועה על חשבון הדואל שלי. אני מעדיף מעט קוראים רגועים על פני אינספור מטורללים.

    לדעתי ישנה אפשרות טכנית להציג יותר לינקים בדף הבית של 'רשימות', על מנת שההפניות הללו לא תיעלמנה בתוך יממה אחת. יש לדבר עם הצוות המנהל על סוגיה זו. לגבי התקצירים הנלווים – אף אני לא מחבב אותם. דעתי היא יש להסירם.

    הטענות כי אולי רמת הכתיבה ירדה, אינן רציניות. הכתיבה משתבחת עם הזמן, ולא להיפך.

    טענה שיש להתייחס אליה ברצינות היא כמות התגובות. אם הכמות אכן ירדה, אז ישנה בעיה מסוימת יש לרדת לעומקה ולנסות לברר את משמעותה. עם זאת, בל נשכח מה עבר על חנה בית הלחמי ועל יולי כהן. ליבי עדיין עימן לאחר ההתקפה הפושעת שניחתה עליהן. לפעמים, התקבצות רבה של מגיבים עלולה להמיט חורבן ומוטב בלעדיה.

    לגבי וורדפרס – הוא איטי להחריד. האם גם אצלכם?

    לבסוף, הכלל הראשון בבלוגוספרה גורס כי פוסטים על נושאים משלהבים ומציתי דמיון יביאו להתלקחות של תגובות. הכלל השני גורס כי פוסטים על נושאי הבל יביאו לכניסות מרובות. ברם, מכאן לא ניתן להסיק שאם מישהו מביניכם החפץ בכניסות רבות ובתגובות רבות, כי אז כדאי שיכתוב פוסטים על נושאי הבל משלהבים. זאת היא טעות לוגית שרבים כושלים בה.

    כתבו על אודות מה שמוצא חן ביניכם והיו שמחים בחלקכם. אל תהיו שבויים של קהלכם ותכתבו למענם רק מה שהם רוצים. היום הם כאן – מחר הם שם, ואתם תישארו בלתי מרוצים בסופו של דבר.

  • Yehuda bello  On דצמבר 11, 2010 at 9:39 pm

    או קיי, גם אני מצאתי את דף "הרשימות החמות של וורדפרס היום". המצב אכן מדאיג אם רשימתי מהיום מצויה במקום השביעי כעת, ורשימתה של הגברת גולדנברג מהיום במקום הראשון. אתקשה להירדם הלילה. הבה נקווה שעם ספירת קולות החיילים, יחול מהפך עד אור הבוקר. אללי…

  • מנחם רבוי  On דצמבר 11, 2010 at 9:48 pm

    הופעת הדף החדש של "רשימות" דווקא העלתה את מספר הכניסות לבלוג אצלי. נכון לא כמו בימים שלפני תקופת המעבר, אבל בהחלט יותר מאשר בימי תקופת המעבר בהם היה צריך להעלות קישור הפניה לבלוג ב"וורדפס" מהדף הישן של "רשימות" . מספר הכניסות בתקופה זו שהגיעו מדף הבית של "רשימות" היה נמוך משמעותית.פשוט לא המשיכו הלאה.לדעתי טוב שמתפרסמות השורות הראשונות מהפוסט בדף הבית החדש.כך שברור עכשיו שמי שנכנס מדף הבית מעוניין לקרוא את ההמשך.נכון, זמן השהייה של פוסט בעמוד הבית קצר מידי כך שהחשיפה חלקית בלבד.אנשי צוות"רשימות" הבטיחו בזמנו לתקן.
    קהילת רשימות – מושג לא ברור.
    תגובות – לא חייבים להתנות פרסומן באישור.
    כניסות יש גם ממקורות נוספים על דף הבית של "רשימות".
    אגב, רבים מכותבי רשימות מופיעים ברשימת הפוסטים והבלוגים הבולטים באותו יום ב"וורדפרס" וגם משם מגיעות כניסות.הפוסט עליו אנו מגיבים עכשיו כלול ברשימה הזו במקום גבוה.

  • גיל  On דצמבר 11, 2010 at 11:37 pm

    כמו שכתבו לפניי, היה צפוי שמספר הכניסות ירד. בנוסף למה שכתבו, כל תגובה הייתה מזכה את הפוסט בשתי תגובות, כולל של בעל הבלוג אז ברור שזה מנפח את מספר התגובות. אני מסכים שאפקט הקהילה נפגע אבל זה היה די צפוי. יש שלושה גורמים שמשפיעים שלא הוזכרו: אחד, יש יותר כותבים מבעבר, מה שאומר שיש הרבה יותר פוסטים עם חיי מדף קצרים. שניים, לוקח זמן עד שפוסט מתעדכן בעמוד הראשי והם מתעדכנים בהתאם לשעת העידכון. כלומר, כשאני מעלה פוסט למשל לוקח בין שעה ל6 שעות עד שהוא עולה. ככל שמשך זמן העלייה גדול יותר כך הפוסט נדחק למטה ומעולם למעשה לא מופיע בשורה הראשונה. שלוש, וזה הדבר הקריטי בעיניי, הרבה פוסטים איכותיים נדחקים בגלל שיש הרבה כותבים שמפרסמים פוסטים של כמה שורות וכמעט כל יום. יש כותבים שכותבים רק פעם בשבוע או יותר, והם נדחקים למטה מהר מאוד. גם העובדה שאפשר לכתוב יותר מפוסט אחד שיופיע בעמוד הראשי גורמת להצפה מסוימת מצד כמה כותבים (במתכוון או לא אין לי מושג). אם היה פתרון טכני שמגביל את מספר הפוסטים המפורסם לכותב לאחד ליום לפחות כולם היו נשכרים לדעתי.

  • נועם לסטר  On דצמבר 12, 2010 at 10:18 am

    גיל – מוזר בעיני שלוקח כל כך הרבה זמן לפוסט שלך לעלות לדף המרכזי. אצלי זה מידי. ברגע שהעליתי את הפוסט הוא כבר על הדף. נסה לבדוק אם יש משהו שמעקב אצלך את התהליך.
    .
    אני תומך בהצעתך ליצור מנגנון שלא מאפשר להעלות יותר מפוסט אחד ביום לדף המרכזי (אני מקווה שמישהו ממנהלי האתר קורא את ההתכתבות הזאת ולוקח לתשומת לבו).

    • גיל  On דצמבר 12, 2010 at 3:55 pm

      אורי מודע לבעייה ואני לא חושב שהיא רק שלי. הוא הבטיח לעדכן בנושא (אתמול למשל זה לקח "רק" שעתיים). דבר נוסף שהייתי מחזיר זה האפיון של קוראים מועדפים שאפשר לסמן. אני לא יודע אם זה מורכב מבחינה טכנית אבל אם אפשר היה לראות את הפוסטים האחרונים של כותבים שאני סימנתי תחת "מי נמצא כאן" זה היה עוזר. אני גם הייתי נפטר מהפרסום של השורות הראשונות של הפוסט. זה תופס הרבה מקום.

      • נועם לסטר  On דצמבר 14, 2010 at 8:19 am

        מועדפים זה טוב. אצלי פתרתי את הבעיה דרך קורא RSS. שם אפשר לרכז בקלות את המועדפים ולנווט משם. אבל מובן שזה יהיה נחמד עם בדף המרכז אפשר יהיה לרכז את המועדפים.
        .
        לעומת זאת רשימת החדשים מיותרת לגמרי. היה לה ערך אם היא היתה מתעדכנת כל שבוע (או לפחות כל חודש). במצב הנוכחי היא סתם מטרד… אופס! ראיתי שזה עודכן. אבל במשך זמן ארוך הופיעו שם בלוגרים "חדשים" שכבר יותר משנה נמצאים ברשימות.
        .
        שורות ראשונות זה דווקא טוב. רוב הבלוגרים לא מודעים לכך שאפשר לשלוט על הטקסט הזה דרך הדף שבו כותבים את הרשימה החדשה, בחלון שנקרא "תקציר".

      • גיל  On דצמבר 14, 2010 at 7:13 pm

        הקטגוריה של מי נמצא כאן נראית לי מיותרת. לפי מה שאני רואה היא כולל רשימה אקראית של כותבים. אני מעריך שבערך חצי מהרשימה לא פעיל בכלל באתר ולכן הרשימה לא תורמת הרבה.

  • ora21  On דצמבר 12, 2010 at 11:14 am

    מרגישה כמוך, דוד. חושבת שיש לפחות דבר אחד שכן אפשר (והבנתי שמתכננים) לעשות- והוא, לאפיין את כל הבלוגים מ'רשימות' באיזה סמל מיוחד (אולי אפילו עם השם 'רשימות'?) שבכל זאת ישמר, ולו למראית עין, את תחושת הקהילה. מעבר לזה, גם אצלי יש ירידה גדולה. הייתי שמחה אם היה אפשר להחזיר את הגלגל לאחור.

  • וובוזלה ראשונה  On דצמבר 14, 2010 at 8:10 am

    אין ספק שהצעתה של אורה 21 היא הגאונית ביותר – לאפיין את כל הבלוגים מרשימות בסמל מיוחד. איך לא חשבו על זה קודם. אבל יתכן שזה לא מספיק. כדי שקהילת מקור ברוכין תדע לזהות ולהגן על עצמה בין כל הנייטיבס החדשים האלה שמקיפים אותם בוורדפרס, כדאי גם שהנייטיבס מצידם יחוייבו לענוד על בלוגיהם סמלים מתאימים, שאף אחד לא יטעה ויערבב בין אלה שחברים בישוב הקהילתי מקור ברוכין לבין אלה שאינם, ולא יווצר חו"ח מגע אסור. בטוחני שבחוק ועדות הקבלה לישובים קהילתיים, העומד לעלות לקריאה שלישית, יש סעיפים הדואגים לנושא ואם לא – יש למהר ולהוסיפם ויפה שעה אחת קודם!

  • sivi  On דצמבר 22, 2010 at 12:04 pm

    ממש זעקת הקוזאק שנגזל, הלו תתעוררו!! אתם כותבים בלוג! לא תקבלו עליו פוליצר במקרה הטוב תקבלו תגובה, במקרה הרע יחלפו על פניכם או יתעלמו מהפוסט שלכם.

    זה טיבו של עולם הבלוגים. תיצרו אינטראקציה עם אחרים, תתרמו, תקבלו את ההשקעה חזרה.

    מי אתם חושבים שאתם? בעידן שבו לכל ילד יש פייסבוק, טוויטר ומצלמת פלאפון משוכללת? באמת?

    העובדה שבמשך שנים התרגלתם לטפוח לעצמכם על השכם ולמסג' אגו ממספר הכניסות העקום, לא אומר שזו המציאות. בשביל לשרוד בעולם הקר והאכזר חייבים לעבוד קשה מאוד. ולהשקיע ולפלס את דרכם. תסתכלו מה קורה היום לסופרים, מוכרים את הספרים שלהם ב- 25 שח לספר אז אתם רוצים כבוד ויוקרה?

    ולא לסמוך על הפלטפורמה והשם שהיא יצרה לעצמה כערובה להצלחה אישית.

    פשוט למות מהעובדה שיש כאן כמה מגיבים שנחשבים לאנשי דעת ותרבות מובילים ברשת. אנשים תתעשתו!! תתעוררו!ותפסיקו לחשוב שהשמש זורחת לכם מהתחת! יש מאות בלוגים איכותיים ברשת ובינהם גם בוורדפרס ובבלוגיות אחרות.

Trackbacks

כתיבת תגובה

