כבוד השופטת ריקי גל

 

היה ברור שיבוא המשך לקטע הזה של ריקי גל והקוקאין. באתר ווינט מתפרסם היום   http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3077531,00.html
שאחד מחברי מועצת הרשות השנייה הודיע שהוא הולך לברר את העניין הזה עד תומו. הייתכן שהשופטת הגדולה, הקובעת גורלותיהם של ילדינו, לוקחת שאכטות? כמה בדיוק, והאם היא ממשיכה בנוהגה הנפסד? סנטור מקארתי דה לה שמעטה דורש לדעת.
האמת, ריקי גל הייתה צריכה להמשיך ולשתוק בעניין צריכת הסמים שלה. כמו שאסתי המכוערת לא יכולה הייתה להופיע בפרצופה הנאה של ריקי בליך עד תום העונה, ככה השופטת עלק מכוכב נולד, צריכה להיות בקונטיניואיטי של מכובדות. הרי לא ייתכן שמי מחבורת השופטים יודיע בראיון סוף שבוע שהוא שוקל להתנצר-להחליף מין-ומה לא, כדי למכור את הדיסק החדש שלו. וידויים? רק אחרי השידור מחוף ניצנים, בבקשה, כדי שצוות ההפקה יוכל למצוא לכם מחליף לעונה הבאה.
כוכב נולד הוא עסק. עסק מתועב אולי, אבל עסק. וכמו שחברת ענק מפסיקה מסע פרסום בכיכובו של סלבריטאי החשוד באונס קטינים, כך שמורה הזכות לקונגלומרט כוכב נולד והרשות השנייה לבדוק את המשך העסקתה של כבוד השופטת. מדובר בעסק מסחרי, במערכת פוריטנית, ואלה חוקי המשחק שלה. עובדה, בווינט כבר פתחו חלון להצבעות, האם להדיח את ריקי גל מכוכב נולד.
שלא תבינו אותי לא נכון. אני בעד לגליזציה של סמים קלים, מחשיש, גראס ועד קוק. צפונה מזה, אני אפילו לא יודע לבטא את שמות הסמים. מגוחך לדעתי, לראות באמנים, שלא לומר הסלבריטאים, דמויות מופת לנוער.  ואולי הילדים האלה בעצמם לוקחים משהו לפני שהם עולים לשיר? מי שמכניס אותם בגילם למתח של להופיע ולפשל מול פני האומה, שלא יתפלא אם הם נעזרים במרגיעון כלשהו. 
לא קראתי ולא צפיתי בראיון של ריקי גל. שמעתי שהיא מתחרטת 'על השטות הזאת בעברה', והספיק לי. מה את מתנצלת? מה את מתרפסת? עשית מה שעשית, את לא חייבת דין וחשבון לאף אחד. הזחילה שלך לחיק הבורגני החם והבוגדני רק מקבעת את השקר והצביעות בכל סיפור הסמים המקומי.
לפני שנים הייתי בהופעה בפארק הלאומי ברמת-גן. ערב של אריק איינשטיין, בשיא תהילתו. אלה היו הימים של בדשא אצל אביגדור וכל סיפורי הסמים. אריק התחיל לשיר, ולפתע נזרק לעברו מהקהל קלח תירס. אריק התעלם. מכיוון נוסף נזרק עוד קלח. ועוד קלח. חשיש, נשמעו קריאות בקהל, חשיש! השירה הופסקה, אריק הסתתר עד יעבור זעם וקלחי תירס, ואז ניסה לחזור ולשיר, אבל הקהל היה כבר במתקפת אמוק, וזרק מכל אשר לו. איינשטיין ויתר והלך, וזה היה סוף הערב.
על הדשא בפארק הלאומי הצביעו באמצעות קלחי תירס, ובעידן האינטרנט ההדחה היא בלחיצת כפתור. האלימות של ההמון אחת היא. רק תביאו לו דמות לחיקוי, קיבינימאט, והוא יראה לה מה זה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • איילת  ביום אפריל 26, 2005 בשעה 10:04 pm

    גם אני תהיתי מדוע ולמה העו"ד הנכבד מתנדב להיות סניגור, קטיגור, שופט ותליין וכל זה מבלי שנתבקש ומבלי שבדק את כל העובדות. נדמה כאילו ציפו להמשך תקשורתי לפרשה והוא זה שלקח עליו את העבודה השחורה. נקודת המוצא שלו היא שחייבים להיות פערים בין הגרסה בעיתונות וגרסת בית המשפט, כולם שקרנים והעובדה שהגברת גל ריצתה את עונשה (100 שעות עבודות שירות), זכתה לעליהום תקשורתי והתנצלה בכל מדיה אפשרית כלל אינה רלבנטית. עו"ד שריפי בטוח שהוא יהיה לוחם הצדק שיציל את נפשות הילדים הרכים מפני האישה האימתנית, חומסת העגלות ומסממת קטינים.
    זכותו המלאה למחות ואפילו לנקוט צעדים מתוקף תפקידו, אפילו אם הוא עושה את זה בחינניות של קרנף על מדורה, אך אם זה גורלו של מי שכבר נשפט והודה, מה על כל החפים מפשע הפושים בינינו?

  • ליאור  ביום אפריל 27, 2005 בשעה 12:52 pm

    1. העובדה שהילדים אולי משתמשים בסמים בלי עידודה של ריקי גל לא מהווה הכשר לכך שריקי גל תהווה דמות סמכותית בפני הילדים.
    באופן עקרוני – רעה חולה אחת לא מכשירה רעה חולה אחרת.

    2. מה לעשות, התוכנית היא תוכנית ילדים. הרבה ילדים נחשפים אליה, מדברים עליה ועוסקים בה. באופן עקרוני חשוב לנו חינוך ילדינו. אז אפשר לטעון שהרמה הכללית של התוכנית הנ"ל היא לא משהו, ובכלל התכנים שילדים נחשפים אליהם היום הם לא משהו, אבל בשורה התחתונה, האנשים שמופיעים שם מהווים דוגמה להתנהגות לילדים, ואנחנו לא רוצים שצריכת סמים תיחשב דבר נכון בעיני ילדים שלא ממש יודעים לשפוט מהו סם קל או קשה, ומתי זה מספיק (רוב הזמן גם מבוגרים לא יודעים לעשות את זה).

    3. אני מסכים באופן עקרוני שהצורה שבה הדברים הוצגו בכתבה הם אכן לוקים בחינניות. ויתכן שקיימים פה מניעים נוספים, אבל מבחינה מהותית הבעיה עדיין עומדת בעינה. ואני רוצה שכל אדם שמשפיע על ילדים ומשתמש בסמים ישא באחריות למעשיו, כולל איבוד מקום העבודה שלו. באופן עקרוני אני לא רוצה אף בן אדם שהתקרב לסמים שאיכשהו תהיה לו נגיעה לילדיי. ואני לא בטוח שאפשר להחמיר פה יתר על המידה. אם נוותר עכשיו, לא ירחק היום שבו מורות בבית ספר יואשמו באחזקה ושימוש בסמים, ירצו עונש של עבודות שירות וימשיכו ללמד. היית מסכים לכזה דבר?

    4. אני מודע לכך שסמים קלים הם באמת לא נוראים. אני לא מומחה גדול בסמים בשביל לדעת, אבל באופן עקרוני אני לא מסכים עם כל שימוש, אפילו של סמים קלים. זאת רק עוד דרך לברוח מהמציאות ולהרעיל את עצמך. בכל מקרה, אני לא סומך על אף ילד שידע לשים את הגבול ולומר מתי זה מספיק.
    אני תומך גדול של הזכות לבן אדם לעשות בביתו מה שהוא רוצה, מצידי תזריק את כל העולם לוריד, אבל ברגע שזה יוצא החוצה, ברגע שיש סיכוי להשפעה על אנשים אחרים (וילדים בפרט) – תהיה מוכן לשאת בתוצאות, לשלם בעונש, באיבוד פרנסה וכו'. כחברה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו פחות מזה.

  • איילת  ביום אפריל 27, 2005 בשעה 4:27 pm

    ליאור, עזוב סמים נוראים או לא נוראים, קלים או קשים. בפועל, הגברת גל עברה על החוק וכאן הבעיה. היא נבדלת מסלבריטאים אחרים בין השאר בכך שהודתה וריצתה עונש ולא ניסתה להתחמק בתואנות שונות.
    בנוגע להשפעה שיש לה על הציבור – ילדים ומבוגרים כאחד, הרי מלכתחילה היא לא מתפקדת ברובריקת "מלאך הרחמים החנון והחביב" אלא בתפקיד הביץ' התורנית שצריך לקטול. נו, אז היא גם עשתה קוק פעם אחת.
    יש כיוון גם ללינץ' הציבורי. האם הוא נעשה כי אנחנו באמת חרדים לגורל הילדים (ואז, איפה האנטי לינץ' כנגד סבא טוביה למשל) או שמא משום שאנחנו נהנים להרביץ בגל?

  • ליאור  ביום אפריל 28, 2005 בשעה 9:14 am

    אני מסכים שהנקודה לא אם הסמים קשים או קלים. הנקודה היא שהיא עברה על החוק, אבל יותר מדה – היא לא חצתה מעבר חציה באור אדום, היא השתמשה סמים.
    היא אולי אף פעם לא הצטיירה במלאך רחום וחנון אבל:
    1. היא כרגע בתפקיד של דמות סמכותית בסדרה שהרבה ילדים ובני נוער נושאים אליה את עיניהם.
    2. אני חושש שאולי בתור ה"ביץ'" הילדים יתפסו ממנה יותר.

    אל תביני אותי לא נכון, אין לי שום דבר אישי נגד גב' גל. אני חושב שהיא זמרת נהדרת ואוי לנו אם נאבד כישרון כמוה בגלל טעות. אבל שוב, כחברה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לדמויות שלוקחות סמים בידיעת הציבור להוות דמויות סמכות לילדינו.
    ואני לא טוען שבכך נפתור את כל בעיות החינוך, אני נגד צנזורה ואני מודע לכך שילדים נחשפים לדברים הרבה יותר קשים וחמורים בלי קשר לריקי גל. אבל תפקיד המבוגרים והמחנכים בחברה הוא להתוות את הדרך בצורה של דוגמה אישית והדוגמה צריכה להיות ששימוש בסמים הוא דבר פסול מיסודו.

    לא כ"כ מעניין אותי הלינץ' הציבורי בגל לשם הלינץ', אני לא חושב שזה צריך להיות אישי ואני בוודאי לא נהנה להרביץ לאף אחד. מה שמדאיג הוא מיהן הדמויות שמשמשות השראה לילדים. במקרה הזה זה גל, ובאופן דומה מר צפיר שהוא בדרן מחונן בזכות עצמו.
    אני לא רואה במר צפיר אדם אלים ומסוכן, חס ושלום. אני מאמין שהוא מעד ושגה, לא יותר מזה. אבל עצם העובדה שזוהי מעידה לא פוטרת אותו מנשיאה באחריות. כל השאר זה בחזקת טיעונים לעונש.

  • איילת  ביום אפריל 29, 2005 בשעה 11:03 pm

    כפי שנקבע ע"י החוק (במקרה של צפיר, העפתו מהטלנובלה, במקרה של גל – 100 שעות עבודה ציבורית), זה לא מספיק? ומעבר לכך, זו לא דוגמא עדיפה על בכיינות ה"דופקים אותי/אפליה/פילים בקנה עכברים בשטיח" השגרתית?

    מזכירה לי ביקורת שהעבירה הילרי קלינטון פעם על התפקיד שגילמה ג'וליה רוברטס בסרט "החתונה של החבר שלי". הקלינטונית קיטרה שהדוגמה לנוער היא רעה מאוד משום שרוברטס מעשנת בשרשרת לאורך כל הסרט. בתגובה ענתה הג'וליה שהדאגה הכנה של הילרי לנושא העישון היא באמת מעניינת בהתחשב בעובדה שהדמות המגולמת היא ביץ' תככנית שרוצה לפרק אהבות ומשפחות בכל מחיר.

  • איציק  ביום נובמבר 7, 2005 בשעה 7:32 am

    ללא ספק כל מילה מיותרת. הפגיעה בשם הטוב של אומנים שחקנים וזמרים ובכלל אזרחי ישראל אינה מוטלת בספק. צריך להוקיע כל ניצול לרעה של אזרחים מסורים בכל הגילאים. גם בני נוער וגם אנשים העובדים בחריצות צריכים להיות מוגנים מפני הולכת שולל מחפירה המתימרת לייצג לטובה אך מדיחה לכלל רע. הגברת הנכבדה צריכה להתנצל באופן אישי
    בפני כל אדם שבא איתה במגע או הושפע ממנה בעבר בהווה וגם בעתיד. תדמית שיש בה לכאורה יצוג אך מדיחה לכלל חיי מרירות ושקיעה. בושה וכלימה

כתוב תגובה לאיילת לבטל